Leerlingen Mariagaarde willen gemachtigde opzichters

Op 21 oktober 2014, over deze onderwerpen: Mobiliteit en openbare werken

De actie krijgt de steun van het gemeentebestuur van Malle, want schepen van Mobiliteit Paul Van Ham (N-VA) was aanwezig. Samen met de school doet hij een oproep aan de bevolking van Malle om zich op te geven als gemachtigde opzichter.

De Gemeentelijke Basisschool De Horizon, het Sint-Jan Berchmanscollege en het Mariagaarde Instituut liggen op een boogscheut van elkaar, geconcentreerd rond het drukke kruispunt aan de Sint-Martinuskerk.

Dagelijks passeren er meer dan duizend leerlingen. Vorig schooljaar stond er nog dagelijks een gemachtigde opzichter om de leerlingen te helpen oversteken. Sinds begin september is dat niet meer het geval en nemen een medewerker van de dienst Mobiliteit van Malle en enkele leerkrachten die taak op zich.

De politie van zone Voorkempen (Malle, Zoersel, Brecht, Schilde) is present aan bepaalde scholen, maar niet overal omdat er onvoldoende personeel voor kan worden vrijgemaakt en het regelen van verkeer aan scholen ook niet echt tot haar kerntaken behoort.Kandidaten kunnen zich wenden tot de dienst personeel van de gemeente Malle. i i 03.310.05.51 of veronique.geens@ malle.be; 03.310.05.35 of personeel@ malle.be