N-VA geeft de markt niet op

Op 25 maart 2016, over deze onderwerpen: Ondernemend Malle

Tijdens gemeenteraad van 21 maart 2016 vroeg Paul Wens (CD&V) om een evaluatie van de markt. Het marktproject is een initiatief van schepen van Markten Mieke Vermeyen. Op 21 april 2015 werd de markt voor het eerst georganiseerd in Oostmalle. Sindsdien staat de markt er elke derde dinsdag van de maand, en in Westmalle elke vierde dinsdag van de maand.

Tegen de gemeenteraadsverkiezingen van 2014 trok N-VA Malle naar de kiezer met de markt als een belangrijk partijprogrammapunt. De N-VA beschouwt de markt als de manier bij uitstek om in Malle het gemeenschapsgevoel aan te wakkeren en de Mallenaren bij elkaar te brengen. “We zijn daar ook in geslaagd,” zegt schepen Mieke Vermeyen. CD&V stelde vast dat het aantal bezoekers op de markten laag is. “We moeten de markten zeker evalueren, maar we moeten het ook tijd geven. Zulke initiatieven moeten de kans krijgen om te groeien. Bovendien klinken er bij de marktkramers- én bezoekers alleen maar positieve geluiden. De markt is dus zeker wel een succes,” aldus Vermeyen.

Bron: Gazet van Antwerpen, 25 maart 2016, p. 22.