Rode neuzen bij N-VA Malle

Op 1 november 2016, over deze onderwerpen: Activiteiten en afdelingswerking, Sociaal beleid en welzijn

Op zaterdag 3 december 2016 is het Rode Neuzen Dag. Dit jaar richt de goede doelenactie zich op jongeren met psychische problemen. In aanloop daarvan worden in heel Vlaanderen ludieke acties op poten gesteld. Een warme gemeente zoals Malle ontbreekt daarbij niet op de deelnemerslijst en spoorde alle verenigingen aan deel te nemen aan de actie. De bestuursploeg van de N-VA afdeling liet dat niet zomaar aan haar neus voorbij gaan.

“Wij steunen de Rode Neuzen Dag met veel plezier,” zegt voorzitter Sanne Van Looy. “We proberen met een vleug humor het taboe te doorbreken rond psychologische problemen bij jongeren.” De rode neus staat daar symbool voor.

De actie zamelt concreet geld in voor een betere opvang voor jongeren met psychische problemen. Tienduizenden jongeren vinden of krijgen nog niet de zorg die ze nodig hebben. “We willen met Malle ons steentje bijdragen en daar samen verandering in brengen,” zegt OCMW-voorzitter Wouter Patho.