Schepen Paul Van Ham zetelt voortaan als onafhankelijke

Op 26 juni 2017, over deze onderwerpen: Algemeen Beleid

In een mededeling op de gemeenteraad van 26 juni 2017 laat Paul Van Ham weten dat hij voortaan als onafhankelijke zal zetelen.

Paul Van Ham werd in 2012 verkozen op de N-VA-lijst en stapte in de coalitie van de N-VA en DBM als schepen van Ruimtelijke ordening, Mobiliteit, Leefmilieu, Recyclagepark, Landbouw en Energie.

Schepen en OCMW-voorzitter Wouter Patho licht toe: “Samenwerken bleek niet meer mogelijk te zijn, wat een minimale voorwaarde is in politiek. We hebben alle alternatieve pistes benut. Als die tot niets leiden, moeten onze wegen scheiden.” Patho onderstreept dat de samenwerking binnen de huidige meerderheid niet in gevaar komt. “Onze N-VA-ploeg, zowel in het bestuur als in de meerderheid, werkt verder in het belang van alle inwoners van Malle.”

Lokaal afdelingsvoorzitter Sanne Van Looy respecteert de persoonlijke keuze van de schepen: “Het vertrek van Paul komt niet onverwacht. We nemen hier kennis van en bekijken dit verder binnen ons bestuur.”