Wonen in Malle scoort 8,5 op 10!

Op 17 januari 2018, over deze onderwerpen: Algemeen Beleid, Sociaal beleid en welzijn, Woonbeleid

De stelling 'Ik woon graag in Malle' scoorde 8,5 op 10 en dat is één van de opmerkelijke resultaten die een digitale enquête in het kader van het project geWOONtebreker opleverde. Ook over het hoge aantal deelnemers -850- aan het participatieproject is schepen van Wonen Wouter Patho (N-VA) uiterst tevreden! De bevraging was laagdrempelig, fris en interessant. Naast het woonaspect kwam ook mobiliteit, milieu en duurzaamheid aan bod.  De aard van de vragen liet de 850 deelnemers nadenken over het eigen mobiliteits -en woongedrag. Het overgrote deel van hen hecht heel wat belang aan zijn of haar eigen woonsfeer. Een eigen tuintje en een eigen wagen blijken onmiskenbaar deel uit te maken van de woongewoontes van de deelnemers. De auto is erg aanwezig als vervoersmiddel onder de bevraagden. Bovendien vindt de meerderheid van de deelnemers het belangrijk een eigen auto voor de deur te hebben. Toch vinden ze de fiets ook belangrijk, bij voorbeeld om kleine boodschappen te doen of om vrienden te bezoeken.

Het gemeentebestuur engageert zich om verder zorg te dragen voor een divers en betaalbaar woonaanbod, burgers te informeren en adviseren rond duurzaam en levenslang wonen en de lokale huurmarkt intensiever te ondersteunen.