N-VA Malle gaat van start

Op 11 februari 2011, over deze onderwerpen: Activiteiten en afdelingswerking

Op woensdag 16 februari werd de N-VA afdeling Malle opgericht en een bestuur verkozen.  Aan het roer staat de 29 jarige Wouter Patho.  Wouter is professioneel actief als politiek medewerker van Europarlementslid Frieda Brepoels en was in het verleden nationaal bestuurslid van Jong N-VA. Zijn voornaamste opdracht zal er in bestaan de afdeling verder uit te bouwen met het oog op de gemeenteraadsverkiezingen van 2012. Hij wordt hierin bijgestaan door een enthousiast en ambitieus bestuur.  Ondervoorzitter is OCMW- raadslid Mieke Vermeyen, trouw partijlid van de N-VA. Verder werden verkozen: Peter Lacante, Dirk Lingier, Danny Van Looy, Dave Hermans, Yannick Van den Broeck en Vincent Buyssens.

N-VA Malle vormt in Malle een kartel met de lokale CD&V en maakte tot eind 2010 deel uit van de N-VA afdeling Voorkempen, samen met N-VA Schilde.

Het bestuur maakt zich sterk dat ook in Malle een breed publiek is voor het programma van de Nieuw- Vlaamse Alliantie. Zij baseert zich hiervoor op de recente Vlaamse en Federale verkiezingen waar de partij goed scoorde in het kanton Brecht.  Nu is het aan het pas verkozen bestuur om de Mallenaars verder warm te maken voor de N-VA.