Vermeyen en Patho (N-VA) zoeken 55+ers voor nieuw woonproject

Op 24 augustus 2017, over deze onderwerpen: Ruimtelijke ordening en leefmilieu, Sociaal beleid en welzijn, Woonbeleid

Om de open ruimte in onze gemeente te vrijwaren wordt intensief nagedacht over nieuwe woonvormen. De focus ligt op duurzaamheid, beperkt ruimtegebruik en verbondenheid. Het gemeentebestuur organiseerde al verschillende succesvolle infosessies en ondersteunt zinvolle initiatieven. Voor een gloednieuw woonproject voor senioren zoeken N-VA-schepenen Wouter Patho en Mieke Vermeyen mee naar kandidaten.

De gemeente Malle is op zoek naar geïnteresseerden voor een nieuw privéwoonproject in de Kasteellaan. "Pal in het centrum van Westmalle wordt een kleinschalig nieuwbouwproject opgericht met privéhuurappartementen en gemeenschappelijke ruimten", zegt schepen voor Wonen Wouter Patho (N-VA). "De visie van dit woonconcept wordt ontleend aan vzw Abbeyfield Vlaanderen. Het samenlevingsmodel is erg populair in Scandinavië en Angelsaksische landen, maar relatief nieuw voor Vlaanderen."

Het nieuwe project richt zich op 55+ers en ligt volgens schepen voor Senioren Mieke Vermeyen (N-VA) in het verlengde van de woonbehoeften van deze groeiende bevolkingsgroep. "Senioren zijn gesteld op hun privacy en staan open voor sociale interactie. Daarom kiezen ze vaak voor een formule van Zelfstandig Samen Wonen."

De oprichting van het huis, de voorbereidende activiteiten en de groepsbegeleiding van de kandidaat-bewoners zal ongeveer twee jaar duren. Op dinsdag 26 september en donderdag 9 november vinden de eerste infosessies plaats in dienstencentrum De Ring.