De Ideale Woning lanceert eerste bescheiden woningen

Op 30 mei 2014, over deze onderwerpen: Woonbeleid

Het project De Notelaar krijgt stilaan maar zeker meer invulling. Nadat eerst de jeugdlokalen werden gebouwd, gingen op 1 oktober 2012 de bouwwerken voor sociale en bescheiden woningen van start. "Deze huurappartementen vullen in onze gemeente een leemte op. Bovendien hadden we op dat vlak een achterstand in te halen," verklaart OCMW-voorzittter Wouter Patho (N-VA).

Deze flats zijn ingebed in een complex waarbij ook vier winkelpanden, een foyer, een nieuwe bibliotheek, de renovatie van de gemeentelijke feestzaal, een aantal vergaderlokalen en een ondergrondse parking met fietsenberging worden gerealiseerd.

"Die combinatie is maar mogelijk dankzij een publiek-private samenwerking (pps) waarbij diverse partners zijn betrokken. In dit geval zijn dat de gemeente en het OCMW van Malle, woonmaatschappij De Ideale Woning en projectontwikkelaar-aannemer Van Roey", zegt Patho, die in Malle tevens schepen van Sociale Zaken is.