Ex-journalist Marc Geenen versterkt rangen N-VA Malle!

Op 9 juli 2012, over deze onderwerpen: Activiteiten en afdelingswerking

Na een succesvolle carrière in de televisiejournalistiek heeft Marc Geenen besloten om zich in te zetten voor de N-VA. Hij werkt nu op het kabinet van minister Muyters, maar ook op lokaal vlak steunt hij de partij. Marc staat immers op de Malse N-VA-lijst voor de komende gemeenteraadsverkiezingen.

Niet lang na zijn ophefmakende interview met bisschop Roger Vangheluwe vorig jaar, heeft Marc Geenen nog één bepalend journalistiek wapenfeit gepleegd: een uitgebreid gesprek met Bart De Wever voor Vlaanderen Vandaag. Het klikte meteen tussen hen, ze spraken af, staken de koppen bij mekaar en het resultaat was dat Marc de media verlaten heeft en aan boord van de N-VA is geklommen. Sinds 1 maart is hij communicatieadviseur op het kabinet van Philippe Muyters, Vlaams minister van Financiën, Begroting, Werk, Ruimtelijke Ordening en Sport.

Marc Geenen: “Het zijn uiteenlopende bevoegdheden, met technisch vaak ingewikkelde dossiers, waarvan ik als adviseur goed op de hoogte moet zijn. Maar ook als journalist moest ik me vaak inwerken in complexe dossiers. Het verschil is dat ik toen vanaf de zijlijn commentaar mocht leveren op het beleid, terwijl ik nu dat beleid mee gestalte probeer te geven. Dat is moeilijker, maar uitermate boeiend.”

Geboren en getogen Kempenaar Marc Geenen (°Turnhout, 1961) is getrouwd met Annemie Fierens en vader van Eline (25), Lente (21) en Wolf (15). Het gezin woont al zes jaar aan de Leegstede in Oostmalle. Na het behalen van zijn licentiaatsdiploma Germaanse Filologie werkte Marc als journalist, eindredacteur en hoofdredacteur voor onder meer VRT-radio, de nieuwsdienst van VTM en VT4. Hij presenteerde diverse tv-programma’s, waarvan De Zware Voet (VTM, over verkeersovertreders) het bekendste is, en bracht ook vaak verslag uit het buitenland .

Marc Geenen: “Ik heb als journalist een flink stuk van de wereld kunnen zien en alle soorten mensen geïnterviewd, van ministers, topsporters en generaals tot boze metaalarbeiders, oorlogsvluchtelingen en kankerpatiëntjes. Het heeft me milder en voorzichtiger gemaakt, en het besef bijgebracht dat we niet méér zijn dan wat we voor andere mensen betekenen. Politiek moet burgers helpen om zichzelf en anderen vrijer, gelukkiger en verantwoordelijker te maken. Zoals steeds meer mensen beseffen, heeft de N-VA een logisch en ijzersterk verhaal.  Maar dat verhaal begint niet in Brussel. Dat begint thuis, in het gezin, op de stoep, bij de buren, de familie, op school, in de vereniging, de wijk, het dorp, de gemeente… in Malle dus, wat mij betreft. Daar zet ik graag - en met trots! - mijn schouders onder. Ik wil mijn ervaring en connecties als communicatiedeskundige inzetten om Oost- en Westmalle zo goed mogelijk in de verf te zetten. Malle is veel meer dan trappist, een tornado en twee drukke kruispunten op weg naar Antwerpen!”

N-VA Malle

Bij N-VA Malle staat Marc Geenen op de 21ste plaats en duwt zo mee de lijst. Hij heeft vertrouwen in het lokale verhaal van N-VA: “Een sterke lijst met nieuwe mensen en een stevig onderbouwd programma zijn de sleutelfactoren. Met kleine en slimme accenten kan je op lokaal niveau het verschil maken. N-VA Malle heeft een totaalvisie voor de gemeente en komt met een aantal originele ideeën. Ik denk bijvoorbeeld aan een maandelijkse markt en een oplaadpunt voor elektrische wagens.”

Ook de lijst van N-VA Malle zit in de eindfase. Lijsttrekker Wouter Patho met op de tweede plaats OCMW-raadslid Mieke Vermeyen en lijstduwer Peter Lacante werden al bekend gemaakt. Met de komst van medelijstduwer Marc Geenen maken we nu ook de overige top van de lijst bekend.

Op nummer 3 staat Paul Van Ham (45). Als lokaal ondernemer ervaart Paul als geen ander het belang van een goeddraaiende KMO in Malle. Paul verkiest de Nieuw-Vlaamse Alliantie voor een duidelijk, rechtlijnig en eerlijk bestuur. De vierde plaats is voor Cristina Quaglia (28), een enthousiaste journaliste met een passie voor schrijven.  De top- 5 wordt afgesloten door Yannick Van den Broeck (24). Hij werkt professioneel voor de N-VA als parlementair medewerker van Vlaams volksvertegenwoordiger Matthias Diependaele.

Met drie kandidaten jonger dan 30 in de top vijf kiest N-VA Malle resoluut voor vernieuwing in de gemeente!