Iedereen burgemeester

Op 6 maart 2012

Na de succesvolle Valentijnsactie trekt N-VA Malle opnieuw de straat op. Ditmaal zullen bestuursleden en sympathisanten simultaan in Oost- en Westmalle op zaterdag 10 maart voorbijgangers bevragen over de leefomstandigheden in de gemeente in het algemeen en het huidige beleid in het bijzonder met de actie ‘iedereen burgemeester’.

Elke burger heeft immers een mening, maar deze wordt niet altijd gehoord. Daarom zal N-VA Malle haar opwachting maken in de dorpscentra van Oost- en Westmalle op zaterdag 10 maart tussen 10-12u met een uitgebreide vragenlijst. Daarbij hoopt N-VA Malle op een zo groot mogelijke inbreng van de Mallenaren. De nadruk zal liggen op de evaluatie van de gemeentelijke diensten en het gemeentelijk beleid. Daarbij staan thema’s als verkeer en mobiliteit, sociaal beleid en wonen, cultuur, milieu en energie, jeugd, sportbeleid en veiligheid centraal. Bovendien kunnen de mensen beleidssuggesties doen alsof ze voor één dag burgemeester zouden zijn.

Bij het opstellen van een verkiezingsprogramma is het van groot belang dat de stem van de burger betrokken wordt,“ vertelt voorzitter Wouter Patho. “Wij willen weten hoe de mensen denken over mogelijke problemen in onze gemeente en welke oplossingen volgens hen daarvoor nodig zijn. Denk maar aan hete hangijzers als de vernieuwing van het dorpscentrum van Oostmalle, het geplande nieuwe cultuurcentrum of vormen van mobiliteitsoverlast. We staan voor grote uitdagingen de komende jaren, en die willen wij het hoofd bieden door naar onze inwoners te luisteren. We kunnen niet aan iedereen de hemel beloven, maar we willen wel het gemeentebestuur teruggeven aan de dorpsstraat door een luisterend oor te bieden aan alle Mallenaren.”