Inzamelactie N-VA levert veel blije gezichten op

Op 5 januari 2019, over deze onderwerpen: Activiteiten en afdelingswerking, Sociaal beleid en welzijn

De lokale N-VA zet het nieuwe jaar in met goede voornemens! Met 15 kg kurken stoppen en 60 kg plastic dopjes trok de lokale N-VA afdeling op vrijdag 4 januari naar het kurkatelier van Monnikenheide (De Werkplaats in Malle) en naar Huize Walden.

Afdelingsvoorzitter Sanne Van Looy licht toe: “Tijdens de verkiezingscampagne fungeerde ons pop-upsecretariaat ook als inzamelpunt voor plastic dopjes en kurken stoppen. En het resultaat mag er zijn! Met deze actie willen we mensen sensibiliseren om kurken en dopjes naar verzamelpunten te brengen want dat levert veel blije gezichten op. We leerden vandaag dat slechts 18% van de kurken stoppen naar een kurkatelier gaan, dat kan dus nog beter.”

Sonia Van Hoof, bestuurslid bij de N-VA, is een van de initiatiefneemsters. “Met de verzamelde stoppen en dopjes worden nuttige dingen gedaan. De kurken worden vermalen en verwerkt tot bijvoorbeeld ecologisch isolatiemateriaal. De plastic dopjes gaan naar een recyclagefirma en de opbrengst daarvan gaat naar de opleiding van geleidehonden.”

“Weten wat er zich afspeelt in Malle en wederzijdse kennismaking is belangrijk voor al wie zich bezighoudt met de lokale politiek. Dat was het idee achter het werkbezoek,” licht schepen van Sociaal Beleid Wouter Patho toe. “Malle is dé zorggemeente van de regio. We dragen alle zorginstellingen en initiatieven een warm hart toe!”

Uit: Het Laatste Nieuws, dindag 8 januari 2019, pagina 14.

Uit: Gazet van Antwerpen, zaterdag 5 januari 2019, pagina 26.