Malle hangt regenboogvlag

Op 8 mei 2013

Naar aanleiding van de Internationale Dag tegen Homo- en Transfobie hangt de gemeente Malle op 17 mei een regenboogvlag aan het gemeentehuis. Al sinds de jaren ’70 staat deze vlag symbool voor trots en diversiteit binnen de holebibeweging.

Het initiatief komt er op vraag van gemeenteraadslid Yannick Van den Broeck (N-VA): “Lokale besturen kunnen immers hun steentje bijdragen aan de aanvaarding van holebi’s door in hun beleid gepaste aandacht te besteden aan holebi’s en transgenders. Het hangen van de regenboogvlag toont dat de gemeente diversiteit omarmt en in een positief daglicht wil stellen.

Diversiteit in Malle

Schepen van diversiteit en emancipatie Mieke Vermeyen (N-VA) verwelkomt het initiatief: “Voor de N-VA is het al lang duidelijk dat holebi’s en transgenders dezelfde maatschappelijke rechten hebben als hetero’s. Helaas blijkt uit de dagelijkse praktijk dat deze mening niet door iedereen wordt gedeeld. Als gemeente geloven we in diversiteit en willen we een klimaat creëren waarbinnen holebi’s en transgenders zich veilig en aanvaard voelen. Door het hangen van de regenboogvlag geven we dus een duidelijk signaal."