Malle in de ban van belgerinkel

Op 9 juli 2013

De actie liep van 4 mei tot 8 juni. De fietsers lieten bij de 95 deelnemende Malse handelaars hun spaarkaart afstempelen telkens als ze met de fiets of te voet hun boodschappen deden. De actie was een groot succes. Er werden niet minder dan 1.675 volle kaarten binnengebracht bij de handelaars. Dit betekent dat er 11.725 bezoeken met de fiets of te voet werden gerealiseerd.

Tijdens het slotmoment van de actie werd de hoofdwinnaar van de wedstrijd door het lot bepaald. Uit de urne met alle ingekomen kaarten werden 77 winnaars getrokken. De 77 kanshebbers op de hoofdprijs werden uitgenodigd voor een drankje in de nieuwe feestzaal De Kelder. Ter plaatse werd opnieuw door een onschuldige hand een lotje getrokken, onder toezicht van burgemeester Harry Hendrickx en schepenen Paul Van Ham, Dries Van Dyck en Elisabeth Joris.

Emiel Vermeylen kaapte de mooie step weg ter waarde van 189 euro geschonken door Fietsen Willekens, en Maxime Van Hoof fietste tevreden naar huis met de originele Belgerinkel-fiets, geschonken door het gemeentebestuur.