Sanne Van Looy en Wouter Patho trekken N-VA lijst in Malle

Op 16 maart 2018, over deze onderwerpen: Activiteiten en afdelingswerking, Verkiezingen 2018

Op zondag 11 maart 2018 trok N-VA Malle de campagne op gang tijdens een feestelijke verkiezingsborrel. Met voorzitter Sanne Van Looy (27) en schepen Wouter Patho (36) schuift de lokale N-VA-afdeling een jong en ambitieus duo naar voren. Van Looy en Patho krijgen de steun en het vertrouwen van partijgenoten Jan Jambon en Valerie Van Peel.

N-VA Malle kiest met Sanne Van Looy als lijsttrekker voor een jonge vrouw uit Westmalle. Ze is gemeenteraadslid, afdelingsvoorzitter en werkt in het Vlaams parlement voor Kathleen Krekels. Voor Sanne moet een politieke lijst een spiegel zijn van Malle en van wat de gemeente nodig heeft: “Malle heeft nood aan jong leiderschap dat niet alleen denkt aan het Malle van morgen, maar ook aan dat van overmorgen. De N-VA wil verder werken aan een hechte en levendige gemeenschap, waar jonge mensen een warme thuis kunnen bouwen, waar verkeersveiligheid ten allen tijde topprioriteit is, met aantrekkelijke dorpskernen en aandacht voor het groene karakter.”

Schepen en OCMW-voorzitter Wouter Patho maakt van bij het prille begin deel uit van de Nieuw-Vlaamse Alliantie. Hij is ook politiek medewerker van Europarlementslid Mark Demesmaeker en ondervoorzitter van de Europese Vrije Alliantie. Als N-VA’er van het eerste uur benadrukt hij het belang om deel uit te maken van een politieke familie en overtuiging: “Malle is geen eiland. Grote dossiers zoals het fietspad tussen Westmalle en Sint-Antonius, de ringweg in Oostmalle en het vliegveld moeten altijd in een ruimer kader gezien worden. Wij gebruiken onze contacten binnen de partij om de lokale belangen te behartigen. We trekken in twijfel in hoeverre lokale partijen – en Malle kent er ondertussen wel wat – het belang van de Mallenaar wel echt dienen als er geen omvattende politieke overtuiging achterligt, en of niet vooral het persoonlijk belang van tel is.”

<-- Het Laatste Nieuws, vrijdag 16 maart 2018, p. 19.

Gazet van Antwerpen, dinsdag 13 maart 2018, p. 23. -->