N-VA Malle

Tevreden Mallenaren zien dorp veranderen

Op 22 januari 2014

Mallenaren wonen graag in hun gemeente en zijn behoorlijk tevreden over het bestuur. Democratische Beweging Malle (DBM) zit al jaren stevig in het zadel, waarbij burgemeester Harry Hendrickx ondertussen zijn 4e en laatste legislatuur is ingegaan. ‘Ik dacht de oudste burgemeester van de provincie te zijn, maar moet Herselt toch nog laten voorgaan’, knipoogt hij.

Driekwart mag ervan overtuigd zijn dat het bestuur hetzelfde is gebleven, toch beweegt er vanalles achter de schermen. ‘Van heel wat grote projecten kunnen de inwoners sinds kort de resultaten bewonderen. Denk maar aan het gloednieuwe woonzorgcentrum Ter Bleeke en de site van de Notelaar. Een gelijkaardig project staat ook nog op stapel voor Westmalle, al hebben die dingen de tijd nodig om te groeien’, benadrukt Hendrickx.

Ter Bleeke ligt ongetwijfeld aan de basis van de 20% stijging in tevredenheid rond opvang van bejaarden. ‘Voor dit resultaat mogen wij ook nog een pluim op onze hoed steken’, meent Wim Jordens van CD&V, in 2009 nog actief aan zet maar nu de grootste oppositiepartij. ‘We zullen zo goed mogelijk onze inbreng blijven geven, al is het niet makkelijk om gehoord te worden. Hopelijk blijft in de toekomst het menselijke aspect primeren, en wegen niet alleen de centen door.’

Voor N-VA, de 1e keer mee aan het roer, is het 1e jaar altijd inwerken. ‘Met ons ambitieus maar realistisch meerjarenplan beogen we vooral een efficiënt gebruik van middelen’, vertelt Wouter Patho. Daarbij verliest hij verkeersveiligheid niet uit het oog, voor velen nog een werkpunt. ‘Zoals bekend laat een ringweg rond Zoersel nog op zich wachten. In tussentijd pakken we de schoolomgeving rond het nieuwe Immaculata en de wijkschool aan ter hoogte van O.L. Vrouwstraat en Oude Meirstraat, alsook de fietspaden aan de Antwerpsesteenweg.’ Tevens is N-VA vragende partij voor extra verkeersopzichters.

Één ding staat vast: voor de burgemeester wordt dit zijn laatste ambtstermijn. ‘Niemand mag van zichzelf denken onvervangbaar te zijn, al zal ik het wel missen’, lacht hij. Voor hem is Malle meer dan gebouwen en voetpaden. ‘Malle moet een solidaire gemeente blijven waar mensen actief deelnemen aan de samenleving. Zolang het bestuur een kader schept om dat te stimuleren, ben ik een tevreden man.’