Thema-avond N-VA doet Mallenaren nadenken over wonen in de toekomst

Wereldwijd zetten menselijke nederzettingen, voedselproductie, industrie, transport en de groeiende inzet van grond als een investeringsproduct voor ruimtelijke ontwikkelingen de open ruimte onder druk.  Een nieuwe vorm van “ruimtelijke nederigheid” is dan ook een planetaire burgerplicht. Dure woorden voor een eenvoudige boodschap; we moeten met meer zorg omspringen met onze open ruimte. Malle heeft deze boodschap goed begrepen. Al van bij aanvang van de bestuursperiode werd ervoor gekozen om een voortrekkersrol te spelen op gebied van duurzaam ruimtegebruik en denken burgers actief mee over alternatieve woonvormen.

N-VA Malle wil ook in de toekomst de open ruimte in onze gemeente vrijwaren en verder uitbreiden. In haar jaarlijkse thema-avond loodsten notaris Wouter Nouwkens, architect Gerd Van Zundert, bankdirecteur Dirk Bauwens en schepen van Wonen Wouter Patho het publiek daarom door het woonlandschap van Malle. Het panel van experten gaf antwoord op vragen over kwaliteitsvol, duurzaam en betaalbaar wonen nu en in de toekomst.