Danny Van Looy

Organisatieverantwoordelijke

Sinds 1992 is Danny trotse inwoner van Westmalle, waar hij gelukkig samenleeft met zijn vrouw, ondertussen drie grote kinderen en een kat. Hij vertoeft graag in het Molenbos en meer bepaald het Zandven, dat hem heeft weten te charmeren omdat het er zo mooi en rustig is.

Na zijn studies Germaanse filologie zette hij de professionele stap richting de verzekeringssector. Nu houdt Danny zich bezig met het inschatten en beperken van de risico’s van een verzekeringsmaatschappij in de hoedanigheid van risk manager. Verder is Danny ook nog actief in het Buurtinformatienetwerk (BIN).

Heerlijke Italiaanse gerechten en een goed glas rode wijn staan op Danny’s lievelingsmenu. Als de tijd het hem toelaat, gaat hij liefst wandelen of neemt hij zijn koffers om af te reizen naar een mooie bestemming. Verder heeft hij ook een grote passie voor geschiedenis.

Danny’s politieke interesse begon bij het lezen over de geschiedenis van de Lage Landen. Hij gelooft sterk in een onafhankelijk Vlaanderen en een goedwerkende Europese confederatie. Verder droomt hij van meer mondiale eensgezindheid over gemeenschappelijke bedreigingen zoals het klimaat. In Malle liggen hem verkeersveiligheid, natuur en milieu na aan het hart.

Als bewuste, volksnationalistische en ecologische Vlaming draait Danny al sinds de oprichting van N-VA Malle mee in de bestuursploeg. De afdeling kan dan ook blijven rekenen op zijn helpende handen en actieve bijdragen op de vergaderingen. Danny gaat geen enkele uitdaging uit de weg. Geïnspireerd op de Zeeuwse wapenspreuk Luctor et emergo  (‘Ik worstel en ik kom boven’) wil Danny elk probleem aanpakken om de verandering in Malle te verwezenlijken.