Omleidingsweg Oostmalle? Mooi dorpsplein Westmalle? Camera’s? N-VA zegt 3x ja!

Het Laatste Nieuws schreef drie achtereenvolgende dagen over drie hete hangijzers van de inhoudelijke verkiezingsstrijd in Malle. Kom hier te weten wat het antwoord van de N-VA is.

1. Een ringweg voor een leefbare dorpskern in Oostmalle? Ja!

Sanne Van Looy: “De dorpskern van Oostmalle kreunt onder het verkeer. N-VA Malle is overtuigd van het nut van een kwaliteitsvolle ringweg. Die kan niet zonder flankerende maatregelen: vrachtwagensluizen om camions uit de kernen te weren, innovatieve technologie aanwenden om de doorstroom op de grote assen vlotter te maken, ondergrondse kruising met de Antwerpsesteenweg en voldoende afstand van de school. Deze twee laatste maatregelen worden mogelijk dankzij de herwerking van de plannen van het RUP Hooyberg op vraag van de N-VA.”

2. Een mooi dorpsplein in Westmalle? Ja!

Sanne Van Looy: “De afgelopen twee jaar hebben we de nodige stappen ondernomen om een grootschalig project in Westmalle te kunnen uittekenen. De nieuwe bestuursploeg kan dus aan de slag met ambitieuze plannen voor een mooi kernversterkend project met voor iedere Mallenaar wat wils: degelijke sportinfrastructuur, plaats voor moderne dienstverlening, gezellig winkelen en aangename terrasjes. De N-VA staat alvast te popelen om aan de slag te gaan.”

3. Camera’s? Ja!

Sanne Van Looy: “Tot hiertoe was de inzet van camera’s niet prioritair omdat we ingesloten liggen in een ANPR-netwerk. Met de toekomstige uitdagingen wil N-VA Malle wel degelijk inzetten op camera’s. Er is in Malle een duidelijk probleem, namelijk een teveel aan vrachtwagens in onze dorpscentra. Er is ook een duidelijke oplossing: camera’s die op basis van nummerplaatherkenning vrachtwagens kunnen traceren die niet in de centra moeten zijn. Daarnaast kan je met deze camera’s ook nog eens geseinde misdadigers opsporen. Het argument van de privacy vind ik achterhaald in tijden waarin wij zelf de grootste bedreiging vormen door onze persoonsgegevens al dan niet bewust op het internet te zetten. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat we licht met onze privacy moeten omgaan. Integendeel. Onze privacy moeten we wel degelijk goed beschermen. Het is echter een misvatting dat als we camera’s toelaten, er ineens een politiecommissariaat continu ons reilen en zeilen in het oog zal houden.”