Op een jaar vol verandering!

Op 29 januari 2017, over deze onderwerpen: Activiteiten en afdelingswerking

Op 29 januari keek de lokale N-VA afdeling van Malle terug op een jaar vol verandering, en dat voor een vierde keer sinds de gemeenteraadsverkiezingen van 2012.

Lokale afdelingsvoorzitter Sanne Van Looy blikte terug op de realisaties van afgelopen jaar. “Om te beginnen sloten we 2016 af met een budget in evenwicht, maar tegelijk kunnen we er prat op gaan dat we blijven investeren. Wie de gele stempel op het beleid niet ziet, is ziende blind,” zegt Van Looy. Ook 2017 zal geen jaar zijn om op onze lauweren te rusten. “We zijn vastbesloten om de ingeslagen weg verder te zetten.”

Gastspreker van dienst was dit jaar Matthias Diependaele, fractieleider van het Vlaams Parlement. “We zetten een stempel op het beleid, wat niet van iedereen gezegd kan worden,” zegt Diependaele. Hij lichtte de verandering op Vlaams gebied toe. “De N-VA heeft de begroting op Vlaams niveau mee op orde gebracht. Nog nooit heeft de Vlaamse arbeidsdienst meer vacatures ontvangen. En al 16 maanden op een rij daalt de Vlaamse werkloosheid,” aldus Diependaele. “Voor vele traditionele partijen waren we enkele jaren geleden maar een steekvlam. Welnu, wij blijven schudden aan de bomen met machtsstructuren!”