Snelheidslimiet Salphen en Spuydreef moet veiligheid zwakke weggebruiker verhogen

Op 27 juni 2018, over deze onderwerpen: Algemeen Beleid, Mobiliteit en openbare werken, Veilig Malle

De tijdelijke snelheidsvermindering van 70 naar 50 km/u in Salphen en de Spuydreef worden permanent. Beide wegen liggen op een veel gebruikte fiets- en wandelroute. Mobiliteitsschepen Mieke Vermeyen: “Door de snelheidsvermindering van 70 km/u naar 50 km/u beogen we een positief effect op de verkeersveiligheid van de zwakke weggebruiker.”

Tijdens de weg- en rioleringswerken op de Lierselei werd de snelheidsbeperking ingevoerd. “Die werd positief geëvalueerd,” zegt Mieke Vermeyen. “Een snelheidslimiet verhoogt het comfort voor fietsers en wandelaars die de route dikwijls gebruiken. Verkeersveiligheid is topprioriteit! Omdat Salphen en de Spuydreef gemeentewegen zijn, kunnen we zelf dat initiatief nemen. Bovendien grenst Salphen aan de grens met Zoersel en Beerse, waar er reeds een zone 50 km/u geldt.”

Het Laatste Nieuws, woensdag 27 juni 2018, pagina 15.