Mieke Vermeyen

schepen bevoegd voor Personeel, Senioren, Emancipatie, Kermissen, Markten, Parken en Plantsoenen, Mobiliteit, Landbouw, Leefmilieu, en bestuurslid

Dat Mieke bijna vastgeroest is in Malse bodem, blijkt uit het feit dat ze er meer dan een halve eeuw gevestigd is. Ze is geboren in 1954 en woont sindsdien (op een korte periode na) in Oostmalle.

Wie Mieke kent, omschrijft haar als een rustige en sociale persoon. Als verzorgende heeft Mieke zich altijd al ingezet voor haar naasten. Ze doet vrijwilligerswerk in het sociaal huis en was gedurende dertien jaar mantelverzorgster voor haar inwonende ouders. In de eerste plaats neemt ze echter de zorg op voor haar drie kinderen, en bovenal haar zeven kleinkinderen.

Koppigheid is een van de typerende karaktertrekjes van Mieke. Dat blijkt uit de vastberadenheid waarmee ze in april 2015 eindelijk de markt in Malle leven heeft ingeblazen.

Wanneer Mieke niet aan het werk is als schepen, reist ze met haar echtgenoot ergens ver weg rond, of komt ze in het park De Renesse en het Mariapark even tot rust. Misschien betrapt u haar daar ook wel met haar favoriete culinaire zonde: ijskreem.

Rechtvaardigheid draagt Mieke hoog in het vaandel. Dat is voor haar een belangrijke waarde om een gemeente te besturen.