Vlaamse centen voor het KA Malle om sportinfrastructuur open te stellen

Op 12 juni 2018, over deze onderwerpen: Algemeen Beleid

Malle is een sportende gemeente. De N-VA investeert dan ook volop in meer en betere sportinfrastructuur. “Dat kan niet alleen door nieuwe, maar ook door bestaande accommodatie optimaal te benutten. In scholen bijvoorbeeld is er heel veel waardevolle sportinfrastructuur waar clubs en sporters nog onvoldoende gebruik van kunnen maken,” zeggen N-VA’ers Sanne Van Looy en Dirk Gerinckx. Daar komt nu verandering in want het Koninklijk Atheneum van Malle krijgt 229.328 euro om in te zetten op naschoolse sport.

Op initiatief van ministers Muyters en Crevits slaan sport en onderwijs de handen in elkaar om scholen te overtuigen sportinfrastructuur naschools en in het weekend open te stellen. “Dat is een win-win-situatie,” zegt Dirk Gerinckx, leraar en ook kandidaat voor de verkiezingen. “Bestaande infrastructuur wordt optimaal benut en leerlingen profiteren mee van de investeringen in de sportaccommodatie. De samenwerking met de sportclubs betekent extra inkomsten.”

In haar programma voor de verkiezingen van oktober 2018 gaat de N-VA voluit voor de multifunctionele school. “Wij willen dat de gemeente het voortouw neemt in de vernieuwende visie van de multi-inzetbare school. De N-VA wil een nieuw kernversterkend project in Malle met plaats voor Mallenaren van alle geledingen: sporters, verenigingen en ook de gemeenteschool krijgt daarin een belangrijke plaats. De gemeenteschool van Malle heeft alle troeven om een multifunctionele school te worden. Bij de verdere uitvoering van het project staat het optimaliseren van het multifunctioneel gebruik van de school voor sport- en speelpleinwerking, het verenigingsleven, hobby- en amateurclubs voorop,” zegt lijsttrekker Sanne Van Looy, die het Vlaams onderwijsbeleid ook als parlementair medewerker van Kathleen Krekels opvolgt.