Sonia Van Hoof

De liefde van haar leven en de uitstraling van de wereldberoemde trappistengemeente lokten Sonia in 1987 naar Malle. Al meer dan dertig jaar woont ze er gelukkig samen met haar echtgenoot. Ze zijn trotse ouders van twee – ondertussen volwassen - zonen.

Sonia zet zich verschillende uren per week in als vrijwilligster voor al wie hulp nodig heeft op vlak van vervoer. Al 15 jaar brengt ze met Handicar Malle als (enige!) vrouw mensen in een rolstoel naar hun bestemming. Daarnaast vervoert ze als vrijwilligster van MMC (Minder Mobielen Centrale) met haar eigen auto mensen die minder goed te been zijn naar sociale activiteiten. Zorg dragen voor ouderen en voor al wie het minder goed heeft dan jezelf kreeg Sonia van thuis uit mee.

Wanneer Sonia niet met de Handicar rijdt, brengt ze haar tijd het liefst door in de natuur, al wandelend of al fietsend. Daar geniet ze van de stilte, van de fauna en de flora. Respect voor ons leefmilieu ligt haar nauw aan het hart, net zoals de aandacht voor een veilig Malle voor elke Mallenaar!